Közepes Top maraton

Ez a szezon még valamikor tavaly ilyenkor kezdődött el az első “vaspéteres” hosszú edzésekkel. A tavalyi balszerencsés (inkább ne esett volna ki előlem Peti a balesete miatt) hosszú 6. összetett helyezésem után felmerült bennem a kérdés, hogy mi lenne ha nem kornyadnék be a táv utolsó kétharmadánál.

Hoppá csak, ez pont egy közép táv hossza!

A dalmáciai edzőtáborozás alatt Kovács Pék Hentes… Andris is adott még egy kis löketet a táv váltásához a “Nem akarom magam a hosszún kínozni” megállapításával.Ez az! Puhák vagyunk, de nyerni akarunk! Pacsit!?

Erre az évre végre helyre állt a bringám fara is, azaz vissza épültek a karbon himbák és a titán csavarok a helyükre. Az elejében egészen a Bükk maratonig egyelőre maradt a régi kolbász Reba. Tervbe volt véve, hogy át fog kerülni a Specim átmenő tengelyes Fox villája, ha abba tudok Pike-ot szerezni (abban meg a Fox volt kevés a durvuláshoz).Ez egy váratlan és szerencsés apró hirdetés utján jött össze.

Szinte elsőként néztem meg a hirdetést, az eladó is régi jó ismerős volt, így még alkudni is könnyebben ment.Persze volt még pár fej vakarás, mint Fox tag összehozása RS lock karral, 1×10 váltás probléma mentes működtetése, külső másfél collos alsó fejcsapi beszerzése…stb.

Gondolom Szósz már félve veszi fel a telefont, ha én hívom. 🙂

Szilvásvárad volt az első próba. “Akkor még nem sejtettem”, hogy kikre kell majd figyelni, hogyan kell nyomni középen, mit és mennyit kell enni, inni és magammal vinni.

Menet közben Tuki párszor lenyott az emelkedőkön, míg egyszer csak végleg eltűnt. Brutál ahogy lejtőzik azzal a merev villával, eléggé demoralizáló volt.

szilva_moltibCélba érés után mégis nagyon boldog voltam, hogy alig kaptam időt Pék Andristól, de sajnos hamar vissza kellett vennem a lelkesedésből.

szilvás

Pék Andris ma szerinte nem jól ment és ezen a távon kisebbek az időkülönbségek, azaz ez itt most a 7. helyre volt elég.

Egy kis alpesi “edzőtáborozás” kipihenése után máris jött a Duna marci. Bírom én az esőt, a sarat, a havat, még valamennyire a szelet is, de a kánikulától kikészülök.

A terv az volt, hogy megyek Andrással, ameddig csak bírom, a végét meg majd meglátjuk.

Jól ment az elején, végig ott csüngtem a kerekén, majd amikor megrogyott az első itató (Szentlászló) előtti mászasnál, lekerültem és jó bunkó módon még oda is szóltam hogy – Nyomjad András!

Duna maraton-330

Nagyon nem tudtam leszakítani, a következő hegyet már megint együtt nyomtuk vele és Fedorral. Mentünk így sokáig, míg egy lejtőn elejtettem a kulacsomat. Gyorsan felszedtem, de innen akárhogy igyekeztem, nem tudtam visszaérni rájuk.

A verseny végére szép lassan megfőttem. A célig nullára hajtva magamat is csak a 10. helyre voltam elég. Ekkor gondolkoztam el először, hogy nem volt jobb mégis a hosszú táv nekem?

A Bükkre komolyabb ambíciók nélkül érkeztem. A legfőbb motivációt az új villa és kerekek kipróbálása jelentették, de igazán nem voltam felpörögve. Pék Andris nyaralás miatt ki is hagyta a versenyt, így csak megérzésre mehettem volna, mert a többieket még mindig nem tudtam hová tenni.

bükk

Érdekes módon végig úgy éreztem, hogy nem megyek határon, és a célba is frissen érkeztem be. Ezért is volt meglepetés a 6. helyezésem. Itt meg kell jegyeznem, hogy nekem mindig is a hosszú, fárasztó, de nem túl meredek emelkedők és a durvább lejtők feküdtek.

Ja, és itt végre nem nyomott le Tuki!

A Mátra előtt volt egy kis izgalom, mert az összetett listát elszúrták a topmaraton.hu oldalon. Nem szerepelt rajta a bükki eredményem.  Számolgattam az összetettet, és az ekkori lista alapján még az is felvetődött, hogy Paulovits Lacival esetleg a dobogóért meccselhetünk. A versenyre végül kiderült, hogy a 4.-5. helyen állunk, azaz ő vezet előttem 10 ponttal. Jól mentek az edzéseim, azt reméltem meg tudom talán csípni ezt a 4. helyet.

A verseny előtt öt napot is ki kellett hagynom edzés nélkül, de szombaton azért nyomtam egy kis interval edzést, és minden jónak tűnt. Eljött az esti lefekvés ideje, majd szép lassan teltek az órák, de a szomszédban a nyár záró buli csak nem akart véget érni.  Reggel 6 óra körül kialvatlan zombiként pakoltam be az autóba, és basszus még mindig ment a dajdaj!

A rajt előtt kávéval és minden féle koffeines energizálókat tömtem magamba. A szemem égett a szívem kalapált, mégis ásítoztam a rajtnál. Aztán megláttam 3 sorral mögöttem Lacit, és ez végre kizökkentett.

Az aszfalton még csak közepesen erőset mentem, de a sípályán kitekertem a maximumot magamból. Ennek ellenére Tuki megint mellém ért olyan lassú pedál fordulattal, hogy azt hittem mindjárt rám fog dőlni. Aztán valahogy újra mögém került, és már fel is értünk a tetejére.

Innen kezdve csak a kanyarokban fékeztem, nyomtam ahogy bírtam, mert féltem hogy a táv végén a dimbi-dombin már nem leszek ilyen fitt. Kihagytam az első három itatót, de a negyediknél biztos előnyt remélve már meg kellett állnom kulacsot töltetni. Ekkor egyszer csak huss, Paulovits Laci robogott tovább megállás nélkül. Kulacsomat gyorsan visszavéve nyélen nyomtam utána. Nagyjából 3km-t mehettünk így, de ahelyett hogy közeledtem volna, szép lassan leszakított.

Hirtelen fejben és testben is szétestem. Nem érdekelt az egész, viszaálltam túra tempóra.

mátra

Nagyobb emelkedőkön inkább toltam a bringát, és az utolsó itatónál percekig csak ettem-ittam-beszélgettem. A végére aztán újra sikerült egy kicsit felpörögni, de már nem volt jelentősége: 25. helyezés, amivel még az 5. összetett helyet is elvesztettem.

Akkor ott nagyon “megmentem” fejben. Megfogadtam, hogy jövőre inkább két külföldi verseny, mint a Top. Azóta lassan rendbe jöttem. Még nincsenek konkrét célok, de már alig várom a holnapi normafás edzést Vas Petivel.

Ui: Köszönettel tartozom Szósznak és a Kerékvárnak, hogy a legbonyolultabb kéréseimet és problémáimat is angyali türelemmel, gyors és profi megoldással segítették. Vas Petinek, hogy tartja bennem a lelket és a motivációt, ötleteivel és társaságával segíti edzéseimet. A legtöbbet pedig Krisztimnek, hogy támogat ebben az őrületemben. Végül köszönöm a deviantmtbnek is, hogy el- és befogadnak. Hajrá!